Høy vurdering i Aftonbladets store elsykkeltest!
Vi er veldig stolte over at vår EvoBike Sport SUV fikk fire pluss i Aftonbladets store elsykkeltest. Dette med den hyggelige kommentaren "interessant nykommer".
Årets store nyhet er her!
EvoBike Sport SUV er en helt ny modell i vår Sport-serie. En kraftig elektrisk sykkel av trekkingmodell, perfekt som pendlersykkel. Akkurat som på alle elsykler fra EvoBike, kan du velge å oppgradere batteriet for å ta deg enda lenger per lading. Velg farge og batteristørrelse før du legger elsykkelen din i handlekurven!
Unisex-rammen er solid og stabil og har et integrert batteri, som gir sykkelen et svært moderne utseende. Kjøreposisjonen kan endres fra sporty modus til mer oppreist takket være justerbart styre.
EvoBike Sport SUV er utstyrt med ekstra brede dekk (50-622), som gjør at sykkelen gir deg en komfortabel sykkeltur uavhengig av veiforhold og årstid. Evobike Sport-9 SUV er utstyrt med pakkeholder foran og bak, slik at du kan ta med deg alt på din EvoBike elsykkel!
EvoBike Sport SUV har et eksternt girsystem fra Shimano Acera med ni girposisjoner og et kraftig skivebremsesystem både foran og bak. Motor i bakhjulet fra det velkjente Bafang- og litiumbatteriet med kvalitetsceller og 432 Wh (36 V 12 Ah) eller 504 Wh (36 V 14 Ah) kapasitet. Smart LCD-panel er på styret hvor du styrer motorassistansen (5 nivåer) og ser batteristatus, hastighet, kjørelengde og mye mer. I tillegg kan du også lade telefonen via for eksempel USB-porten på displayet.
Evobike SPORT-9 SUV har blitt utstyrt med en effektiv børsteløs navmotor i bakhjulet fra det kjente kvalitetsmerket Bafang. Motoren har 250W effekt og starter automatisk når du tråkker. Styret har en fin bakgrunnsbelyst LCD-skjerm som du bruker til å stille inn hvor mye motoren skal hjelpe i fem ulike nivåer. Her vises også informasjon om batteristatus, hastighet og avstandsmåler. Du styrer også sykkelens lys foran/bak gjennom LCD-displayet. Motoren assisterer opp til ca 25 km/t i henhold til gjeldende trafikkregler.
Sykkelen leveres 95% ferdigmontert med begge hjul på plass. Det eneste du gjør selv er å rette på styret og skru på pedalene.
Batteri og girsystem
Litiumbatteriet i sykkelen er integrert i rammen. Dette gjør at tyngdepunktet er meget godt balansert sammenlignet med batterier i pakkeholderen. Dette betyr også at pakkeholderen er helt utløst for for eksempel montering av barnesete. Det er mulig å lade batteriet på plass i sykkelen, eller ta det ut for lading et annet sted. Batteriet har kvalitetsceller av typen 18650, som garanterer lang levetid og sikker ytelse. Kapasiteten er 432Wh (36 V 12 Ah) eller 504 Wh / 36 V 14 Ah). Utvalget av elsykler er alltid vanskelig å spesifisere fordi det avhenger av en rekke faktorer, spesielt hvor mye du hjelper til med å tråkke og hvilken assistansemodus du har valgt. For å gi et omtrentlig bilde, setter vi vanligvis rekkevidden til ca 45-75 eller 55-85 km per lading.
Girsystemet fra Shimano Acera har ni moduser. Systemet er et så kaldt utenpåliggende girsystem, som gir lav rullemotstand og et bredt girområde. Som med alle andre eksterne girsystemer skifter du gir mens du tråkker. Bremsesystemet består av hydrauliske skivebremser for både for- og bakhjul. Dette gir riktig bremsekraft i alle situasjoner.